Saturday 8 June 2013

DAKU MENCARI ISTERI YANG SOLEHAH :

wanita beginilah idamanku


Daku mencari calon isteri yang SOLEHAH dan antara ciri2nya, ada dalam nasihat yang NABI S.A.W kita berikan pada puterinya FATIMAH r.anha :

1. seorang wanita solehah lebih baik drpd 1000 orang wali

2. seorang wanita jahat, adalah lebih jahat drpd 1000 lelaki yang jahat.

3. dua raka'at wanita yang mengandung lebih baik drpd 80 raka'at wanita yang tidak mengandung.

4. wanita yang beri susu pada anaknya drpd buah dadanya sendiri, akan mendapat satu pahala drpd setiap titik susu yang diberikannya.

5. apabila suami pulang ke rumah dalam keadaan letih dan isteri melayan dengan baik, akan mendapat pahala jihad.

6. seorang isteri yang habiskan malamnya dengan tidur yang tidak selesa krn menjaga anak yang sakit, akan dapat pahala membebaskan 20orang hamba.

7. isteri yang melihat suami dengan kasih sayang dan suami pula melihat isteri dengan kasih sayang, maka Allah swt memandang keduanya dengan penuh rahmatNYA.

8. wanita yang menyebabkan suaminya keluar di JALAN ALLAH SWT (menyebarkan LAAILAHA ILLALLAH - BERTABLIGH MENYEBARKAN ISLAM/MENGAJAK MANUSIA TAAT PERINTAH ALLAH SWT & SUNNAH NABI S.A.W) - kemudian ia (isteri) menjaga rumahtangganya, akan masuk syurga 500tahun lebih awal dari suaminya dan akan jadi ketua kpd 70,000 malaikat dan bidadari. wanita (isteri) itu akan dimandikan dalam syurga lalu menunggu suaminya sambil menaiki kuda yang dibuat drpd permata yaqut.

9.wanita yang tidak cukup tidur pada malam hari krn menjaga anaknya yang sakit akan diampunkan oleh Allah swt akan seluruh dosanya dan bila dia hiburkan hati anaknya, maka Allah swt memberinya pahala 12tahun amal ibadat.

10. semua orang akan dipanggil untuk melihat wajah Allah swt di akhirat, tetapi Allah swt sendiri akan datang kepada wanita yang memberati auratnya (menjaga auratnya sungguh2) iaitu dengan memakai purdah/niqab/jilbab dengan istiqomah (berterusan).

bersambung........insyaALLAH
017 258 3324

No comments:

Post a Comment